tirsdag den 8. august 2017

MBTI

Hvis man kigger på mine etiketter, kan man se at jeg har udgivet i alt blot 5 indlæg med etiketten 'MBTI', og det er i grunden mærkeligt, for det er noget jeg har brugt virkelig lang tid gennem virkelig mange år på at udforske og tænke over, og det er noget der har givet mig mange, mange indsigter og ahaoplevelser.

Måske skyldes min tilbageholdenhed at jeg har på fornemmelsen at folk ser mig som fyren i videoen her: The friend that's into personality tests, lige så snart jeg åbner munden omkring det her emne. Tøhø.

I dag vover jeg dog pelsen fordi jeg gerne vil dele denne side med dig som eventuelt også er interesseret i MBTI: personalityhacker.com. (Linket til videoen ovenfor er også herfra). Her har jeg fundet så meget godt stof - på skrift, video og podcast - at jeg ville synes det nærmede sig en forbrydelse hvis jeg beholdt den opdagelse for mig selv.

Kender du ikke din egen MBTI-type, er der en gratis test på siden. Den adskiller sig fra andre test jeg har prøvet, og jeg har en klar oplevelse af at det gør den til en mere præcis test. (Jeg vil dog lige tilføje at jeg i princippet mener at man skal være varsom med helt at stole på sådanne test uden efterfølgende samtale med en kompetent MBTI-kender. I hvert fald skal man være meget omhyggelig med at undersøge om beskrivelserne af resultattypen nu også får en til at føle sig genkendt og set. Hvis ikke, kan man prøve en anden test, eller opsøge en konsulent).

Selvom jeg er lidt nørdet med det her typologi og gerne forsøger at sætte mig ind i og forstå andre typer end min egen, kan jeg selvfølgelig vældig godt lide at læse eller høre om "mig selv". Jeg er INTJ'er, og sjældent er jeg stødt på materiale der har fået mig til at føle mig så set og forstået som på denne side. Hvis du selv er INTJ'er (eller har en nær ven/slægtning der er INTJ'er (især 4), eller bare er meget nysgerrig) skulle du prøve at sluge for eksempel de her fire indlæg:

  1. INTJ Personality: Mind Wiring For Personal Growth (lyd med lidt støttetekst)
  2. INTJ Personality Type Secret (video)
  3. INTJ Personality Type Advice (podcast)
  4. INTx Unleashed: INTJ Survey Results (tekst)



Ingen kommentarer:

Send en kommentar