Rigdom

Nu må I ikke tro jeg har fået storhedsvanvid eller på anden måde forsøger at slå mig selv i hartkorn med to af de virkelig tunge drenge og piger, men da jeg hørte Tomas Espedal og Karl Ove Knausgård i samtale her, http://channel.louisiana.dk/video/tomas-espedal-meets-karl-ove-knausgaard, fra 20 til 27, forstod jeg pludselig hvad hele det her mit blogprojekt i grunden er gået ud på fra start til nu og videre frem:

  • At kæmpe mod skammen. At give skammen kamp til stregen.
  • At turde. At være modig. Ikke at give efter for angst, selvom angsten er evigt tilstedeværende.
  • At skrive mig selv klogere uden at forfalde til hovmod og tro at jeg kan planlægge hvad jeg laver, på forhånd. Lade mig selv følge det der kommer fra et sted hvor jeg ikke er herre.

Jeg vidste det godt, det meste af tiden. Jeg kunne bare ikke finde ordene for det jeg vidste, men nu fik jeg dem foræret. Jeg bøjer mig taknemmeligt i støvet og ved med endnu større sikkerhed at uden kunst og kunstnere og kunstneres kommunikation var denne verden et meget fattigt sted.