Mur

Jeg står foran en mur
Muren er inden i mig
Jeg ved ikke om jeg vil over den
eller om jeg helst vil blive
på denne side

Jeg kan ikke se muren
men mit hamrende hjerte
mine klamme hænder
og mit svedige skridt
fortæller mig
at den er der

Jeg mærker kroppen
lytter opmærksomt
men kan ikke høre
hvem den taler på vegne af

Er det den der vil beskytte mig
den der vil at jeg skal skjule mig selv

og gemme mig på denne side af muren
så jeg ikke bliver såret igen

men heller ikke rigtigt levende
den der hellere vil
at jeg mister mig selv
end risikerer at opleve en smerte
jeg har kendt siden jeg var barn?

Eller er det den der vil beskytte mig
den der vil at jeg skal vise mig selv
ved at blive på denne side af muren
for hvis jeg klatrer over
vil jeg befinde mig i et land
hvor jeg må ændre mit ansigt for at ligne
og skifte navn for at blive anset
og hvor jeg bliver træt til døden
af at tale et fremmed sprog?

Jeg lytter efter svaret i den energi
der skabes eller forsvinder
i den glæde 

der dukker op eller bliver væk
Skal jeg trodse angsten
Eller er alarmen på sin plads?
Skal jeg klatre eller skal jeg blive?

---
Redigeret flere gange - undskyld. Bliver selv klogere af at læse det eller noget .. :-)

Kommentarer