Saltvand er rigtigt vand!

Jeg er færdig med Furesøen, i hvert fald indtil temperaturen falder igen og algerne dør og falder til bunds (eller hvad det nu er de gør - sådan så det ud som om de gjorde sidste år, nærmest fra den ene dag til den anden, midt i september). Der er simpelthen for mange af dem nu til at jeg synes det er okay. Man kigger ud i en klam, uklar suppe, og svømmetøjet stinker selvom man skyller det grønne vand grundigt ud og giver tøjet en gang shampoo.

***
OPDATERING 11.07.2014: BADNING FRARÅDES ved Furesøbad i dag og fremover når der er mange alger, tjek status løbende her: http://www.vildmedvand.furesoe.dk/FuresoebadogBadesteder/~/link.aspx?_id=786BB0A066AA40CC963938B9D1C0B72F&_z=z
***

I går svømmede jeg ved Charlottenlund (Mandags-SvømUd, se begivenheder i denne åbne gruppe på facebook). Det var en FEST, intet mindre. De bedste svømmemakkere man kan ønske sig, klart vand og en spændende verden at udforske under sig (nogle gange måtte jeg lige vente med at trække vejret og tage et par ekstra tag til jeg havde kigget færdig - så både en fed ål, en enkelt formfuldendt brandmand og de flotteste tanglandskaber dernede).

Og smagen af saltvand, nøj! Det er præcis sådan vand skal smage efter min mening når jeg skal svømme i det - det er min barndoms hjemland, og jeg hører til i det.


Kommentarer