Overløb

Hvis jeg kunne tegne, skulle der være en tegning her der forestillede mig i mandags, på vej til Charlottenlund på cykel midt i et skybrud. Regn i lårtykke stænger ned over en foroverbøjet, gennemblødt cyklist med tøjet klæbende til kroppen og skyggen på cykelhjelmen trukket godt ned i panden. Kaskader af vand op over de bare fødder i sandaler. INGEN andre mennesker på gaden. Og så en tænkebobbel:


Jeg kom frem, stod under en parasol sammen med nogle andre cyklister, som sild i en tønde, indtil regnen holdt op for en kort bemærkning og tiden nærmede sig vores mødetid (jeg må dæleme have kørt hurtigt på den cykel, siden jeg var fremme i så god tid). Fandt på at jeg godt kunne tillade mig at stå på gangen i toiletvognen og tørre mig og tage min dragt på, da der (selvfølgelig!) ikke var et øje på stranden der kunne få behov for at benytte den. Missionen lykkedes, dragten kom på, men det var godt nok ikke nogen spøg i den luftfugtighed. Kl. 17:50 var jeg klar. Når jeg har sagt jeg kommer, så kommer jeg.

Og så skete der det her:

>>> Kloakoverløb ... uf

Og så cyklede jeg hjem igen, op ad bakke til Hareskoven i nu silende regn, med min tørre badedragt inderst og mit helt igennem våde og dryppende cykeltøj yderst. I sandhed den omvendte verden. Efter et varmt brusebad var jeg helt på toppen igen, men havde fået nok af vand for en gangs skyld.

Og nu vil jeg bare sige tusind tak til svømmemakkeren der havde set på facebook at der var overløb, og alligevel kom ned på stranden bare for at sige det videre. Og til svømmemakkeren der havde omløb nok i hovedet til at tolke det underlige område i vandet rigtigt - jeg tænkte at det da umuligt kunne være sandt så tæt på land. "Læs vinden og vandet" lyder et af baderådene, og det blev virkelig gjort her. Og ikke mindst til Ellen for at advare på facebook, for at cykle hen og advare os der alligevel var kommet, og for at skrive om hændelsen til almindelig oplysning og formidle linket til Nordvands sms-service videre til fremtidig forebyggelse.

Tak.

Kommentarer