12. juli 2014

Både med og uden ..

I går tog jeg en chance: Jeg bestemte hjemmefra at jeg ikke ville tage våddragt med til Fredags-SvømUd fordi vandet er så varmt lige nu at dragten er mere til ubehag end komfort. Jeg vidste godt at jeg ville svømme langsommere og være mindre udholdende, for så god svømmeform er jeg altså heller ikke i, men håbede at jeg kunne finde en matchende makker alligevel.

Min søde og spurthurtige svømmemakker (i våddragt) fra i mandags syntes vi skulle følges alligevel, for hun havde allerede trænet en del i løbet af ugen og ville hverken svømme langt eller hurtigt. Der stødte også to andre spurthurtige svømmemakkere til som vi kunne matche, og så skal jeg ellers love for at jeg fik kam til mit hår! Det var helt tydeligt noget mere krævende at svømme uden dragt; jeg kunne ikke helt følge med og valgte også at vende sammen med en makker der ikke havde tid til at svømme mere end et par kilometer. Jeg var klart mere træt efter de 2 km uden våddragt end efter de 3 km med i mandags, og vandet var nogenlunde lige udfordrende på begge ture, som jeg husker det.

Men, stort MEN: Det var også helt vildt meget dejligere at svømme uden dragt igen. At mærke vandet mod huden (jeg droppede gerne badedragten og hætten også, hvis det ellers var passende) og ikke have hverken noget værn mod eller nogen hjælp til at klare sig i bølgerne, tangen, vinden, strømmen, det er altså også guld værd for mig. Måske fordi det er tættere på naturen - min egen og den omgivende.

I dag har jeg ømme og trætte muskler - især mellem skulderbladene. Det er fint. I dag kender jeg mine egne grænser og naturens kræfter bedre. Det er også fint. Jeg er en erfaring rigere, præcis rigere.

(Selvom det også bider lidt at være blevet sat af, mest fordi jeg så gerne vil være med :-)).

Ingen kommentarer:

Send en kommentar