30. maj 2014

Havtaske og mobiltracking

I dag har jeg for første gang haft mobilen med i havtasken som jeg fik sidste efterår, og Endomondo tændt. Det blev bare til en lille, sikker tur på 600 m, for vandet var koldt og jeg svømmer ikke med våddragt, men nu ved jeg at det fungerer rigtig fint. Jeg havde lagt mobilen i en stramt lukket plastikpose også, bare for en sikkerheds skyld, men der var ikke en dråbe vand overhovedet i havtasken da jeg åbnede den. Og at se hvor langt jeg har svømmet og min egen rute på kortet, det er da spas! (Jeg ved godt at Endomondo ikke tracker helt præcist, men alligevel ..).


På tavlen ved Furesøbad stod der 17 grader, men det målte mit indre kropstermometer ikke i dag. Der var fralandsvind og ret kolde områder i vandet, og jeg fortrød at jeg ikke havde knælange svømmebukser på til at holde lår og balder varme.

Jeg svømmer altid frem og tilbage ud for bassinet hvor der også er andre i vandet, når jeg svømmer alene, så jeg hurtigt kan komme ud af vandet eller råbe på hjælp hvis jeg får brug for det. I dag var området ud for anlægget desuden fuld af trænende kystlivreddere, så jeg følte mig helt i særklasse Tryg :-). Livreddertårnet er i øvrigt blevet sat op, og fra 1.-24. juni er der livreddere ved Furesøbad alle dage fra kl. 10-18 og fra 25. juni til 31. august alle dage fra kl. 11-19. (Kilde: Se her).

...
Opdatering 18.06.2014:
Jeg har nu haft mobilen i havtasken og Endomondo tændt flere gange, og jeg er blevet overbevist om at trackingen faktisk ikke passer særligt godt. Det er tilsyneladende svært at tracke sådan en runddans næsten på stedet. I går talte jeg fx 15 gange rundt om rækken af bøjer ud for badebroen = 1500 m + det løse, men Endomondo viser kun 1230 m og når jeg følger graferne langsomt, springer den røde plet underligt rundt, som om der er stykker den ikke har målt. Jeg kan selvfølgelig have talt mine omgange forkert, og der er muligvis ting jeg ikke lige kan gennemskue, men alt i alt: Jeg tror målingen er langt fra præcis. Øv. 

Når jeg engang kommer i en våddragt og svømmer ud på længere afstande sammen med mindst én makker, kan det være Endomondo fungerer bedre. Det vil jeg se frem til at teste :-).

Det er dog stadig en god ting at kunne tage sin mobil, nøgler, pung eller hvad man nu har med af værdigenstande, i havtasken - den fungerer bare, og det er rart at vide at jeg er nem at se i vandet, hvilket er det vigtigste.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar