mandag den 3. marts 2014

Om at dø ind i livet

Jeg har ikke så mange ord af mine egne at dele for tiden, så jeg sender lige eventuelle læsere her på stedet videre ud i internetgalaksen endnu engang med et link til en artikel, der har liv, død og genfødsel/livet efter døden set i et jungiansk perspektiv som omdrejningspunkt: Dying into Life af Bud Harris og Massimilla Harris, begge jungianske analytikere.

Jeg synes det er en vidunderlig artikel, og jeg vil gerne dele den fordi jeg kan mærke at jeg har behov for at gøre det synligt hvad jeg går og tænker allermest over og værdsætter højest -- uden at jeg dog magter at sætte ord på det selv. De to forfattere formidler klart og nuanceret et livssyn og en holdning til tilværelsen som jeg deler og hviler i, men som jeg sjældent har lejlighed til at tale med andre om, og som fungerer som en slags tavs, underliggende erfaring i min bevidsthed (befordret først og fremmest gennem flere års jungiansk analyse).