Hilsen og inspirationslink

Tiden er gået, og tiden har stået stille. Jeg har været fraværende, og jeg har været nærværende. Fraværende i forhold til min hverdags venner, bekendte og net-netværk. Nærværende i forhold til de mennesker, de opgaver og de indre bevægelser et dødsfald tæt på mig har bragt mig i kontakt med.

Nu mærker jeg fred, klarhed og kærlighed til livet med alt hvad det indebærer. Jeg har stadig et stykke arbejde at gøre på det indre plan, men jeg er også klar til at synkronisere urene og “bare” blive værende igen.

Hvis jeg lige skulle tage tråden op fra før min tavshed her på stedet, kunne jeg tænke mig at gøre det ved at linke til denne artikel: When Solitude Becomes Isolation - mest fordi jeg lige præcis havde besluttet at tage fat om netop den nældes rod for mit eget vedkommende før jeg fik noget andet at tænke på. Jeg fandt artiklen tilfældigt i dag da jeg (endelig) fik lyst til lige at se mig lidt omkring på nettet og måske få nogle nye input, og jeg kunne ikke lade være med at trække på smilebåndet over alt det jeg kunne genkende. Hvis du har en udpræget præference for introversion og har indrettet dit liv (grundigt, måske lidt for grundigt) efter det, vil den måske også interessere dig. Blot husk:

“The shoe that fits one person pinches another; there is no recipe for living that suits all cases.”



― C.G. Jung

Kommentarer