26. marts 2013

En rejsende

Jeg mistede mit liv. På en måde.

Det har gjort ondt. 
Som ind i helvede.
Det har kostet. 
Mere end jeg troede der var at give.
Det har udfordret mig. 
Langt mere end jeg havde fantasi til at forestille mig at jeg kunne leve op til.

og

Det har lært mig. 
At universet vil at jeg skal leve mit liv og ikke bare være i live.
At universet kender mig langt ud over det jeg ved om mig selv, og stædigt underviser mig indtil jeg har lært hvad der er brug for at jeg lærer.
At universet til enhver tid sørger for at lede mig ad min vej, også når jeg ikke kan se det og synes at der er noget i vejen, eller at vejen må være en omvej jeg skal gå, fordi jeg er forkert.

Jeg har lært. Endelig.
At mit liv er vejen. Jeg er en rejsende der må se for mig selv.

Jeg er omsider er nået derhen hvor jeg får det tilbage. Mit liv.


~ ~ ~







Foto: 26-03-2013/mit værelse/kamera

2 kommentarer:

Losarinas mor sagde ...

Det er da en helt fantastisk erkendelse at komme frem til !
Tillykke, ja, det ord må også dække her :)

Janne Møller Olsen sagde ...

Tak, Miri.

Og også tillykke herfra til dig med uddannelsen. Det er godt gået - glæd dig uden forbehold ;-).

Send en kommentar