30. januar 2013

Overfladeopdatering

Når jeg kigger på min browsers startside, ser jeg for tiden dette øjebliksbillede som genvej til DR Forsiden, og jeg kan ikke lade være med hver gang at tænke "bliver det ikon da for p..... ikke snart opdateret?".

Screenprint, 30/01/2013

Jeg går ikke voldsomt meget op i at se sport i tv, men jeg indrømmer at jeg led med håndboldherrerne i søndags. Selvom det er en meget fin præstation at få sølv ved et VM, forstår jeg godt hvis det er svært at fokusere på den medalje efter turneringens sidste mindre opløftende oplevelse. Øv.

Noget andet er at det her billede får mig til at tænke over hvor hurtigt tingene her i livet kan vende, tilsyneladende i hvert fald, hvis vi drøner op og ned med sindets bevægelser. Men bag det mærker jeg et uforanderligt, kontinuerligt rum hvor ingenting sådan lige lader sig omdirigere og guide. Hvor alting er præcis som det altid har været, er og vil være, og hvor bevægelser i sindet er som krusninger på overfladen. Og igen: This too shall pass.

4 kommentarer:

Charlotte sagde ...

Jeg har i den grad taget det citat til mig: This too shall pass. Ja, bølgerne er på overfladen.

Janne Møller Olsen sagde ...

Det er jeg glad for at høre. Tak :-).

Donald sagde ...

Et kontinuert rum - et rum udenfor universets tid og sted, et dejligt sinds-rum, hvor værdien af et VerdensMesterskab kommer i perspektiv.
Jeg havde også ondt af håndboldherrerne, og forstår faktisk ikke, hvorfor de ikke kunne få afleveringer og spilstrategi til at fungere. Min søn siger at den spanske målmand "psykede dem" - kender du det udtryk?

This too shall pass er et meget godt motto, som får mig til at tænke på glæden ved at der nu er erantis, der skyder op igennem den våde, smattede jord :)

Janne Møller Olsen sagde ...

Ja, det var en værre omgang, som måske netop ikke rigtigt kan forklares fordi det handler om noget som ikke er til hverken at få øje på eller styre i situationen af spillere og træner. Og jo, jeg kender godt udtrykket .. men den slags kan en topidrætsmand jo som regel godt håndtere, så jeg tror det er meget mere komplekst end som så.

Nyd dine fine erantis mens de er der, they too shall pass i og med udtrykket går på både det gode og det dårlige i den forgængelige sfære af tilværelsen ;-). Tænk sig at det allerede er erantis-tid!



Send en kommentar