onsdag den 9. januar 2013

Ét sekund

Efter mange år med tilbagevendende nedtrykthed er jeg ved at få skovlen under hvad der trykker mig ned, eller det vil sige, det har jeg vidst længe, for det er altid lettere at sige 'nej, det er ikke det jeg vil' end at sige 'ja, det er det jeg gerne vil', men altså, jeg har skovlet, og op af dyndet har jeg samtidig lidt overraskende gravet de elementer i livet der opløfter mig, og på den måde kommer jeg tættere og tættere på at kunne og turde og ville sige 'JA, det er dét jeg gerne vil'.

Og helt ude af sammenhæng, tror jeg nok, fik jeg lige lyst til at dele et link til en video som jeg lige har set. Den får mig til at tænke på at måske er det nok blot at være fuldstændig nærværende og åben for at se skønheden i livet og verden ét eneste sekund hver dag for at synes livet er fantastisk. Bare ét sekund. Måske. Se selv.

(Bare ét sekund. Tænk lige på hvor megen skønhed vi kunne nå at opleve alle de sekunder i vores liv vi har åbne øjne?).

...

((He. Jeg er vild med det retro-hippie-agtige musikstykke ..). (Tilføjet 10/1-2013))

8 kommentarer:

Camilla sagde ...

Skøn ide, og smuk tanke...:-))

Janne Møller Olsen sagde ...

Ja. Jeg føler mig lidt som et høved ved tanken om at der er dage hvor jeg ikke engang i bare ét sekund lægger mærke til skønheden omkring mig ;-).

(Camilla, jeg tænker tit på jer. Godt du er her endnu :-)).

Lottes Aftenbreve sagde ...

Jeg er en kommentarfumler. Jeg skrev her igår og så fik jeg åbenbart ikke trykket ordentlig på knappen...
...men jeg ville bare sige, at hvor må det have været en skøn opdagelsesrejse at finde et sekunds skønhed hver eneste dag. Jeg tror, det kan forandre en's fokus på 'dårlige' dage.
Og det er jo egentlig så lidt der skal til, for at livet bliver fantastisk, som du skriver. :-)
(og jeg ønsker dig en eventyrlig opdagelsesrejse ud i ja'erne :-) )

Janne Møller Olsen sagde ...

"kommentarfumler" - haha. Jeg kender ingen der kan lave nye ord som dig :-), men bortset fra det, så er det måske blogger der svigter mere end det er dig der fumler? Det tror jeg faktiske mere på ..

Jep til det hele med den der video. Jeg tænker at det er lidt som en videotaknemmelighedsdagbog.

(Tak :-). Det er jo en ongoing story for mit vedkommende, og mit ordforråd har det med at miste ordet 'ja' i perioder, hvor jeg også ser ned på mig selv for at have andre præferencer for hvad der nedtrykker og opløfter end flertallet/mere "rigtige" mennesker. Meget sært, når man først får øje på det. Virkelig.

Og som altid: vi får se ..).

Camilla sagde ...

Kære Janne. Tak for dine tanker, har skrevet lidt om hvad der foregår hos os lige nu idag...
God weekend.

Janne Møller Olsen sagde ...

Tak, Camilla. Jeg hoppede fluks til dit indlæg ..

Losarinas mor sagde ...

Jeg farer ofte vild i denne internet verden, men nu fandt jeg dig og en blog- igen :)

Janne Møller Olsen sagde ...

Kære Miri, jeg er glad for du fandt vej!

Jeg ved godt at det ikke let at finde mig og mit bloggeri, internetnavigationsnørd eller ej, fordi jeg i perioder har det bedst med at ligge under søgemaskineradaren og blogjungletrommerne, men et ret sikkert redskab er min Google+-profil :-). Mit engagement i bloggeriet jo noget svingende, for at sige det mildt; jeg har dog "lyttet med" hos dig hele tiden :-).

Send en kommentar