Nød lærer ..

22-03-2012/Værløse/kamera/PhotoScape

Kommentarer

  1. Tillykke! Sådan er vi kvinder, hvis vi vil have noget færdigt i en fart ;o)) Jeg kan montere lamper...
    Og det ser dejligt ud, dit rum... ;o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Rina, tak! For mit vedkommende kunne der nøjes med at stå 'hvis vi vil have noget færdigt' :-). Jeg er ikke nået til lamper endnu, ligesom skruemaskinen er helt uden for rækkevidde .. men kommer tid kommer råd vel.

      Slet
    2. Sig endelig til ;o)))) Snart kaster jeg mig over slagboremaskinen! *G*

      Og mht. "i en fart" tilføjede jeg det i pænhedens navn - men det var jo det andet jeg mente *S*

      Slet
    3. Rina, slagboremaskine, er du vimmer, mand! Det tør jeg slet ikke. Jeg ringer hvis jeg ikke kan klare mig med hammer og søm :-).

      Og man skal da også tale pænt, om ikke andet så fordi der skal være noget at falde tilbage på når man har lavet en masse ulykker i sin iver med det der vilde værktøj :-D.

      Slet
    4. *GGG* Jeg har pænt mange huller i mine vægge - så er der lidt at hænge billeder på ;o))
      Lidt lissom min gamle håndarbejdslærer, der opfordrede os til at sætte lommer på alt, hvad der kom hul i eller blev brændt af strygejernet? Måske var hun inspireret af Marimekko - den der lommekjole?
      Med ønsket om en dejlig aften og weekend.
      Rina

      Slet
    5. :-D. Intet er så skidt at det ikke er godt for noget; det gælder om at holde fast i at se mulighederne i sine fejl. Jeg så lige det her citat et eller andet sted forleden: "The only real mistake is the one from which we learn nothing" (John Powell). Det er sgi da lige på kornet, synes jeg. Og din håndarbejdslærer var klog - sikke mange nyskabelser man kan komme op med med den indstilling :-).

      I lige måde, i hvert fald med weekenden, Rina.

      Slet
    6. Glimragende citat! ;o) Kunsten er så at finde ud hvori fejlen bestod... eller gentage den igen og igen. Det er vel derfor vi bliver sultne på viden om os selv, så vi ser fejlene og undgår at begå dem igen. ;o)

      Slet
    7. Jooo .. men vi kan jo også gå hele vejen og sige at der ikke findes nogen fejl i sig selv, at det er en etiket vi mennesker selv sætter på hændelser, relationer, mønstre osv. når vi kan mærke at der er noget vi ikke så komme eller havde kontrol over, fx. Jeg ville allerhelst afskaffe begrebet 'fejl', egentlig, og holde fast i at livet skikker sig præcis som vi har brug for for at lære det vi skal lære, og at vi alle må erkende at vi gør, føler osv. ting vi ikke ville vælge hvis vi var fuldt bevidste, men som alle har en meningsfuld og livsbevarende funktion ud fra det ubevidstes egen skæve logik - hvis vi kunne forstå os selv til bunds. Hvad vi aldrig kan. Vi kan ikke udtømme det ubevidste, vi kan allerhøjst sænke bevidsthedstærkslen en lille smule som når vi indvinder en smule land fra havet - men havet kan vi ikke afskaffe, så går kloden under :-). Hvis vi erkender det hver især, kan vi måske løsne noget af den lammende, fastfrysende skyld og skam der er forbundet med at opdage at man ikke har fuld kontrol (udelukkende bevidst vilje) over sig selv, og i stedet begynde at lære og bevæge sig i u-egocentreret glæde over livets storhed.

      Altså, tror jeg.

      Slet

Send en kommentar