18. februar 2012

Hemmeligheder

Jeg bliver nødt til at dele det her: Shhh.... vi siger det ikke til nogen. DR indsamler hemmeligheder anonymt til inspiration for ti forfattere der skal skrive noveller til Ud & Se, og man kan læse de indsendte bidrag her. Uha.

Det er noget af det mest tankevækkende, morsomme, uhyggelige, urovækkende, bevægende .. ja, alt muligt jeg længe har læst. Vi mennesker er vitterlig meget sårbare og elskelige på samme tid.

(Og nej, jeg har ikke indsendt en hemmelighed, så I behøver ikke sidde og gætte .. jeg er sindssygt god til at holde på hemmeligheder .. (selvom det at holde på en hemmelighed i mange tilfælde kan være en ødelæggende ting at gøre ved sig selv)).

4 kommentarer:

Krutters Krøller sagde ...

Det er rigtig spændende! Jeg så et indslag i Aftenshowet om det - med to ganske vitale forfattere - meget underholdende! Mon Ud og se ligger online...? *S*

Janne Møller Olsen sagde ...

Ja, det er simpelthen så interessant! Jeg har lige været inde og kigge efter flere hemmeligheder her til morgen :-). Noget er jo harmløst, noget virker som fiktion, men der er også de der virkelig tunge hemmeligheder. Tænk sig hvis folk ikke skulle bære dem. Men det er meget komplekst.

Jeg så også lige link til den første novelle her: http://www.dr.dk/Nyheder/Kultur/Laeseklubber/Hemmeligheder/Noveller/20120131201142.htm :-).

Krutters Krøller sagde ...

*storsmiler* fordi jeg lige så at du lytter til "Flyvende farmor". Det er sprudlende livsglæde og humor - vi synger dem jævnligt herhjemme!
Og tak for link ;o)

Janne Møller Olsen sagde ...

:-D. "Flyvende farmor" er bare det ypperste - jeg bliver aldrig træt af den film. Det er som om jeg bliver centreret når jeg ser den, al forvirret taler forstummer indeni.

Send en kommentar