Aftentur






Jeg går en tur for at få dagen på plads. På det højeste sted i byen fortættes fugtigheden i luften til tåge, lydene og bygningerne forsvinder næsten. I stilheden og tomheden får jeg øje på at trafiksignalerne laver lysshow i en langsom, drømmende rytme. Det er som om jeg aldrig har set det før. 

Jeg fisker kameraet op af lommen, løfter armen i stilling og bruger åndedrættet til at skabe ro i kroppen. Jeg følger rytmen med udløserfingeren indtil kameraets skærm viser 'change the batteries'.

Kommentarer

  1. Faktisk ret fascinerende billeder af dansende lys i mørket :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Miri, tak :-). "Dansende lys", det var lige sådan. Og jeg blev lidt frustreret da batterierne løb ud - trods roen :-).

      Slet
    2. At få dagen på plads - det lyder godt. Jeg har somme tider en fornemmelse af at alting er forkert, og så må jeg skubbe til tingene for at få dem på plads, - enten det nu er husholdning eller have. Når jeg går en tur, oplever jeg somme tider stor uafhængighed af "trummerum-ting", mennesket synes ret lille, når man går ved siden at et brølende hav i stormvejr :)

      Det er godt at se billeder af en usædvanlig slags - som lys i mørket giver det lyssignal besked om at vi skal passe på ikke at støde ind i hinanden :)

      Slet
    3. Donald, det er præcis det med at få kontakt med uafhængigheden af trivialiteterne som jeg søger - den er meget vigtig at mærke, tror jeg, for at føle sig godt tilpas i livet. Vi kan så nemt blive kørt rundt i manegen af noget vi (fejlagtigt og måske af gammel vane) tror er vigtigt, og som stresser os og giver os følelsen af utilstrækkelighed. Desværre har jeg ikke noget hav - som er det bedste til at give os helikoptersyn - i nærheden, øv, men jeg dvæler tit ved dine billeder af "dit" hav :-).

      Ja, apropos dansen, som Miri skriver :-).

      Slet

Send en kommentar