Musikfredag: Cherish

I dag er det den 18. november, og det er en helt særlig dag for mig.

Det hele startede den 18. november 1989, og jeg fik lige lyst til at spole tiden tilbage ved at kigge på nogle lister over hvilke sange der hittede det år. Der er især én sang - eller måske snarere video - jeg husker bedre end nogen af de andre på de lister jeg fandt: Madonna med 'Cherish'. Dengang for alle de mange år siden så jeg MTV i mit lille, arvede sort/hvid-tv, og mine øjne stod på stilke hver gang den her mærkværdige, men i mine øjne også smukke video blev vist. (Det er først i dag jeg har opdaget at videoen faktisk er i sort/hvid).

Jeg har tidligere læst nogle officielle tolkninger af den, men de har ikke formået at bryde min egen helt private associationsrække, og jeg kan mærke at den kun bliver udvidet i samme retning ved at se videoen og høre sangen nu igen. På en enkel og alligevel dyb måde synes jeg det hele passer så fint med hvad jeg har at sige i forbindelse med min mærkedag, og derfor skal den være indholdet i dennes uges musikfredag. Måske er jeg den eneste i hele verden der ser hvad jeg ser, men det er uden betydning. Enjoy - og se det du selv kan se.

I still cherish.


Kommentarer