Barndommens gade tur-retur




"Jeg er din barndoms gade,
jeg er dit væsens rod,
og jeg er den bankende rytme
i alt hvad du længes mod.
...
Fløj du så vidt over lande,
og voksede du fra din ven?
Jeg er din barndoms gade,
jeg kender dig altid igen."

fra "Barndommens gade" af Tove Ditlevsen

Jeg vendte tilbage og huskede. Jeg fandt den erindring som indeholder nøglen til de roller jeg har lært at spille i familien, og som med tiden er blevet en del af min personlighed og har fået betydning for mange af mine øvrige relationer på godt og ondt. Og jeg fandt den bankende rytme der kan vise mig vejen ud af rollerne.

Jeg så hvad jeg var parat til at se. Det er godt.

Kommentarer

  1. Hvor godt.
    Du er virkelig et menneske, der tager ansvar for dit eget liv.
    Respekt.
    Og jeg elsker at rejse med tog :-)

    SvarSlet
  2. Miri, tak :-). Du må ud på sporet så, og derhen hvor du drømmer om, så du kan tage respekten tilbage og give dig selv den. Det ville da være det allerbedste :-).

    SvarSlet

Send en kommentar