10. august 2011

Om at drive frem

Nu ved jeg hvorfor.

Nu ved jeg hvorfor der er så helt enormt mange cykler alle vegne i Holland. De er smarte, de hollændere. De har bygget drivhuse, hvor de sår små bitte cykelfrø som bliver til cykelplanter som de passer og plejer og nurser indtil de bliver for store til at være i drivhuset og skal ud i verden og bringe mennesker med knuder på tungerne rundt i det flade vandland.

Nu ved jeg hvorfor. Se selv. Her er et billede af to drivhuse hvor høsten er lige op over:


12 kommentarer:

Lavendel sagde ...

haha...ja, de ER da smarte!

Janne Møller Olsen sagde ...

Lavendel, jep, de er smarte. De er rigtig godt fundet på - i virkeligheden, altså :-).

Gitte sagde ...

:D - genialt. Har du købt frø med hjem ? og kan de dyrkes med cykelkurv på ?

Janne Møller Olsen sagde ...

Gitte, fnis. Nej, jeg fik ikke frø med hjem. Cykelkurve har jeg set masser af, det kræver måske bare en speciel podning. Hvis du er meget interesseret, er jeg sikker på du kan starte din egen lille niche med at dyrke cykelhjelme, for dem var der ingen af. Absolut ingen. Heller ikke på børnenes hoveder. Det var meget mærkværdigt at se for en dansker.

(Jeg tror hollændernes kollektive sjæl må være "ingeniørens". De gør simpelthen bare tingene smart). Jeg er fuld af næsegrus beundring.

:-)

Gitte sagde ...

Jeg er helt med på beundringen - i Paris hvor de har allemandscykler overalt kører de også uden cyklehjelme ! God idè med niche, modtaget !

Janne Møller Olsen sagde ...

Gitte, :-).

Lotte (Frodighed.dk) sagde ...

Haha! Ja, der kan man bare se :O)

Janne Møller Olsen sagde ...

Lotte, ja, det kan man nemlig :-D. De ved altså noget om at tæmme vand dernede.

Anonym sagde ...

.. jeg vil også gerne have sådan et frø - og så er det jo spændende hvilken modell man får. Det er bare sådan nogle ting man ikke glemmer efter en ferie.
Det nye billede af dig - eller har jeg bare ikke lagt mærke til det før nu ??? :( - det ser bare så godt ud. Virkelig.
Håber at du har det godt og sender en kærlig hilsen og tak for dine altid gode indlæg Nicole

Janne Møller Olsen sagde ...

Nicole, :-D, det med modellen, det har jeg ikke lige tænkt på .. det ville godt nok være surt at fremdyrke en smalhjulet herreræser hvis det er en lyserød damecykel man drømmer om. Men det må der være en løsning på :-).

Jo, billedet er rigtignok spritnyt - jeg tænkte at jeg lige kunne vise hvordan jeg ser ud hvis jeg kigger væk fra skærmen et øjeblik. Tak!

Nicole, jeg har tænkt på dig, og på om du mon var "derude" og i gang med at finde dine farver frem - jeg er glad for at høre fra dig, og sender kærlige hilsner og tanker tilbage.

Anonym sagde ...

Kære Janne ! Tak for dit dejlige svar blev bare glad da jeg læste det - og at du havde tænkt på mig. Ja, jeg er herude og prøver med all mine kræfter at finde mine farver frem. Ærligt må jeg sige at vejen til tider er groet rimelig til og jeg har mit besvær med at finde vej men jeg synes bestemt at jeg kan se flere steder hvor der kun skal slås gras og kigges på de flotte blomster og buske vejen nu byder ind med og de skal så bare nydes i fulde drag.
Jeg gør mig umage (siger man sådan på dansk ??) for at få styr på farverne og lære farvelæren.
Dybest set handler det om at finde mit indre lys frem og stå ved det. Her må jeg så indrømme at jeg mangler mod og tiltro - men håb forude.
Tak fordi du sender kærlige hilsner og tanker - tager dem til mig og passer rigtig godt på dem.
Ønsker dig nogle gode dage med masser af gode indtryk til dig og pass godt på dig, kære Janne!
Stor kærlig hilsen Nicole

Janne Møller Olsen sagde ...

Kære Nicole, og jeg blev glad for at du blev glad :-).

Jeg synes det lyder som om alt er præcis som det skal være, og det er godt at vide. Du skal nok finde vej, bare bliv ved at gå ;-).

Tak for de gode ønsker - og pas godt på DIG;-).

J

Send en kommentar