Fusion

Jeg har valgt at fusionere:

'Janne Møller Olsen' med 'Jannes sted'.
Korthåret med langhåret.
Overflade med dybde.
Hverdagsklip med eksistensovervejelser.
Udadvendthed med indadvendthed.
Person med passion.
Mig med mig.

I virkeligheden har det hele tiden været et hele, jeg kunne bare ikke se det, tror jeg. Men så var jeg så heldig at jeg kunne mærke det, for det blev sværere og sværere at finde ud af om det jeg gerne ville sige, skulle høre til det ene sted eller det andet. Derfor måtte jeg vende tilbage og samle det hele på mit sted, 'Jannes sted', dér hvor det hele startede, og hvor jeg tror jeg hører hjemme, når alt kommer til alt.

Fusionen er i øvrigt en gentagelse, som så mange andre fænomener i mit liv. (Jeg kan godt blive lidt træt af alle de gentagelser jeg kan se i mit liv, siger jeg med et grin, men erkender også at sådan er livet, og tilgiver mig selv på stedet). Jeg lavede engang en blog hvor jeg postede de særeste kreationer som jeg havde leget mig frem til, men endte også med at importere dem til 'Jannes sted'.

Jeg tror jeg har to synsvinkler som kæmper lidt med hinanden om at bestemme: Én hvor jeg sætter mig i modtagerens sted og forsøger at dele min kommunikation op alt efter om jeg tror den vil falde i god jord hos den ene eller den anden gruppe - det er vel sådan en slags markedsføringstankegang som er rigtig brugbar hvis man gerne vil sælge noget (eller sig selv). Og én hvor jeg sætter mig i mit eget sted og forsøger at kommunikere det som fylder noget for mig og som giver mig lyst til at dele - det er vel sådan en slags find-dig-selv-og-giv-hvad-du-har-behov-for-tankegang som er rigtig brugbar hvis jeg gerne vil give slip og efterhånden blive hele den jeg er, i tillid til at det er godt nok og nok.

Jeg vælger at lade den sidste synsvinkel bestemme i dette tilfælde. Jeg skal ikke sælge noget, sidst og mindst mig selv. Jeg skal give det jeg slet ikke kan lade være med at give, til dem der ønsker og føler sig godt tilpas ved at tage imod netop dét, netop nu. Og så er den historie ikke længere. Egentlig.

--
(Hvis du abonnerer på 'Jannes sted' i en feedlæser, har du måske fået de indlæg, jeg har importeret fra 'Janne Møller Olsen', ind som nye indlæg - jeg beklager hvis det har været irriterende og forvirrende eller noget andet mindre behageligt.

Ligeledes er alle kommentarer importeret sammen med indlæggene. Hvis du ikke ønsker at dine kommentarer skrevet på 'Janne Møller Olsen' skal kunne ses på denne blog, altså 'Jannes sted', kan du bede mig om at slette dem (eller selv slette dem). Bare gør det - no hard feelings :-)).

Kommentarer

  1. Tillykke med fusionen! Jeg synes det er en dejlig ide. Jeg har aldrig selv været god til flere blogs og ender (også) altid med at have en. Jeg kan iøvrigt følge dine tanker og overvejelser helt og holdent. "Jeg skal give det jeg slet ikke kan lade være med at give, til dem der ønsker og føler sig godt tilpas ved at tage imod netop dét, netop nu. Og så er den historie ikke længere." Det er så fint sagt og en god vejviser for at blogge med hjertet.
    (...og jeg tar det hele til mig, i min egen blog forvirring) :-)
    God weekend, måske i regnvejr, som her?!
    Knus!

    SvarSlet
  2. Skønt indlæg....en blog er jo ikke et salgs-stunt, i alle tilfælde ikke for mig,- men handler om mennesket bag, hvad end der så kommer ud...TILLYKKE med fusionen. Følger det hele glad og gerne.

    Hav en dejlig regnfuld lørdag - Camilla

    SvarSlet
  3. Lotte, tak :-). Det er ikke let, og som du ved har jeg pendlet mellem de to synspunktet i en lang ulidelig bevægelse, men lad os se om det stopper nu .. eller om det gentager sig :-D.
    Mit vokseværk blev til fusionsværk - det er lidt sjovt at tænke på, synes jeg :-).
    Også god weekend til dig, Lotte. Det regner ikke her (endnu), og jeg holder vejret, for min ene unge er på hyttetur og skal måske sove i shelter, og den anden er til rollespil i en skov.

    Camilla, tak skal du have :-). Jeg synes det er svært at holde tungen lige i munden, og der er jo nogen der forstår at markedsføre sig selv til UG med kryds og slange og er glade for det - det er bare ikke mig, må jeg erkende. Jeg er også mere interesseret i mennesket bag end noget andet. Og jeg er så glad for at DU følger med :-).
    Åh, og det regner også ovre hos jer, jeg kan godt se hvor det bærer henad ..

    SvarSlet
  4. Nååå...det forklarer det mylder af indlæg, alle skrevet næsten samtidig :-) jeg var da meget imponeret

    SvarSlet
  5. Lavendel, ja, det var vildt - jeg kunne se det i min egen læser, gulp! Jeg trøster mig med at der ikke er ret mange der følger med her .. jeg havde ikke lige regnet med den konsekvens, hø.

    SvarSlet
  6. Helhed, to floder der løber sammen, fusion mellem to slags kraft = kæmpekraft. Jeg nyder alle dine indlæg her og der. For mig har autenticitet den højeste værdi....der hænger jeg rundt og føler mig godt tilpas som læser. Yup !

    SvarSlet
  7. Gitte, yup! Der var engang en der spurgte hvilke egenskaber hos andre mennesker jeg satte højest, og 'integritet' var det der faldt mig først ind. Autencitet, integritet - same-same. Og jeg prøver selv at leve op til det så godt jeg nu formår - så TAK, og i lige måde ;-).
    Og jeg kom lige nærmere en formulering jeg ledte efter i går og ikke kunne finde: "Person med sag" er lavet om til "Person med passion". Det dukkede op da jeg læste din kommentar .. tak også for den inspiration, Gitte :-).

    SvarSlet
  8. Samesame :) og værdien at kunne inspirere og blive inspireret ligger lige i en af revlerne omkring autenticiteten....og passionen...og den familie.

    SvarSlet
  9. Gitte, nemlig ;-). Autencitet/integritet er frigørende for ånden, altså ikke min ånd, men ånden. Tænker jeg.

    (Jeg vågnede op i morges med fornemmelsen af at det var lidt fejt at jeg ikke havde kommenteret det med de to floder, men jeg blev så rørt og berørt over at du kunne se det, at jeg ikke kunne sige noget .. nu er det så gjort, sådan nogenlunde i hvert fald .. :-)).

    SvarSlet
  10. Man kan så meget med teknikken og med blog-software, og det har faktisk udviklet sig rigtig meget. Jeg tror jeg skal bruge det, der hedder "pages", noget mere, statiske sider. Men på den anden side er det hyggeligt, at der er nogle rare mennesker, som hele tiden følger med på dax2 for at se om der er en sjov kommentar eller et gribende billede :)

    SvarSlet
  11. Donald, ja, teknikken udvikler sig, og jeg kan godt blive så fascineret af nye muligheder at jeg slet ikke kan lade være med at prøve dem - nogle gange skal jeg liiige klappe hesten :-).

    Det der med blandt andet "pages", det har jeg tænkt meget over. De statiske sider synes jeg giver dybde på en blog - selvfølgelig læser man dem som læser måske kun én gang når man besøger bloggen første gang, og fremover danner de så baggrund for eller ramme omkring de indlæg og den person, ikke mindst, der flyder i en strøm via selve bloggen. Det bliver på den måde en kombination mellem en hjemmeside hvor man som læser kan søge (baggrunds)oplysninger via de statiske sider (eller sidebargadgets/profil), og så den dynamiske strøm af liv som kendetegner en blog - den kombination kan jeg egentlig meget godt lide (måske fordi det interesserer mig mest at prøve at se og forstå mennesket bag indlæggene). Men uden strømmen af liv og dynamik/dialog ville der gå noget værdifuldt tabt; det er i hvert fald den ene ting i kombinationen der ikke kan undværes, efter min mening :-).

    SvarSlet
  12. Det er klart "strømmen" af nutids-text (hva' si'r du?) som er vigtigst, men jeg har da ofte måttet klikke lidt rundt for at finde ud af hvad det er for starut, som har skrevet om sine patch-work kreationer eller hvem der har bagt rugrbrød af en særlig dejlig slags :-)

    SvarSlet
  13. Donald, nutids-text, det lyder fint, synes jeg :-). Og ja, det er lige det med hvad det er for en starut der står bag, haha. Jeg så engang at en anden (dejlig, inspirerende, varm) blogger i det store udland havde skrevet at hun syntes andre skrev så mærkeligt, og jeg kom sådan til at grine, for hvis der var nogen der skrev mærkeligt og havde en spøjs vinkel på alting, så var det da denne blogger - altså som jeg så det inde fra mit begrænsede råderum, det er jo lige det :-). Nogle gange skal man arbejde lidt for at forstå, og her hjælper baggrundsmaterialet tit meget, synes jeg.
    :-)

    SvarSlet

Send en kommentar