mandag den 30. maj 2011

Forklaringsmeddelelse

Jeg læser en del personlige blogge - ikke mange dog, for det kan jeg ikke overkomme, og der skal ikke ret mange kontakter til for mig før jeg føler at jeg mister følingen med hvert enkelt unikke menneske, og så bliver det lidt ligegyldigt for mig at følge med. Det er fuldstændig som i resten af mit liv: Jeg har fire venner, og den ene er jeg gift med.

Det betyder ikke at jeg ikke kan lide andre mennesker. Nogle gange kan jeg godt mærke et strejf af kedafdethed over alle de dejlige mennesker som jeg aldrig lærer at kende eller får noget at gøre med, fordi jeg er indrettet sådan at jeg oplever og opfatter indad i dybden og derfor ikke kan brede mig ud over en stor flade.

Det skal du huske når du læser det der nu følger: Jeg har besluttet ikke at bruge Google Friend Connect længere til at tilmelde mig andres blogge. Hele det der cirkus med faste læsere og noget for noget gør mig forvirret og har gennem min tid som blogger givet mig alvorlige hovedbrud. Nogle gange får det mig ligefrem til at gøre og sige noget jeg ikke mener, og det går bare ikke.

Derfor forsvinder jeg i løbet af de næste minutter som fast læser i Google Friend Connect af de blogge hvor jeg ellers har tilmeldt mig. Hvis du oplever det, så husk at det intet har at gøre med hvad du skriver eller hvem du er.

I praksis bruger jeg ikke Blogger-betjeningspanelet til at følge med via, men altid Google Læser, så det får ingen betydning for hvor jeg læser med i virkeligheden. Jeg er tilmeldt nogle blogge via Google Friend Connect som jeg ikke længere ser i min læser, og jeg følger nogle blogge i min læser, som jeg ikke er tilmeldt via Friend Connect, så det er noget rod, og det understreger også for mig at det er tiden til at melde fra og rydde op - det er blevet et spil for galleriet, og jeg må ud .. 

Følgelig opfordrer jeg dig som måske står som fast læser af denne blog af proformagrunde, til at afmelde dig. Lad os nu få det her på det rene :-).

---
Opdatering kl. 10:42:


9 kommentarer:

Gitte sagde ...

Tak Janne, jeg er helt med- som en der heller ikke bruger GFC ;) - rene linier og klarhed, med eller uden.

Janne Møller Olsen sagde ...

Gitte, du har nok gennemskuet det her spil længe før mig, men skidt med hvornår det sker, NU rydder jeg op :-). Uden ;-D.

Lotte Frodighed sagde ...

Jeg er glad for du læser med, med eller uden ansigt på :O) Og jeg er glad for du skriver!!!

Lotte Frodighed sagde ...

Ps,,, jeg tilmelder altid de blogs jeg læser, i min google reader, og derfor glemmer jeg af og til at tilmelde mig "friends connect", fordi det virker unødvendigt.
Jeg overvejede om jeg selv skulle have en connect ting på min blog - nu er den der, og så må vi se...

Janne Møller Olsen sagde ...

Lotte, jeg læser med - men det ved du :-). Jeg tænkte faktisk på det da jeg klikkede på din blog efter flytningen, men tænkte at når jeg nu stod alle mulige andre steder, så skulle jeg i hvert fald også så der. Og se, så er det allerede nogle mærkelige overvejelser, synes jeg. Et par dage senere blev jeg ramt af en bølge af irritation over det der system igen, men slog det hen. Så læste jeg livredning i et par dage og gik til prøve uden at tænke på ret meget andet, men i morges vidste jeg hvordan jeg syntes det skulle være. For mig.

Janne Møller Olsen sagde ...

Lotte, hov jeg glemte :-).

Og gadgetten gør det jo nemmere for dem der er glade for GFC og betjeningspanelets nyhedsstrøm at abonnere, så jeg overvejede da også om jeg skulle beholde min Følg-med-GFC-knap, sådan af servicehensyn. Det skulle jeg måske have gjort, men tænker vel sådan et eller andet med at så skaber jeg måske en forventning om at jeg selv bruger det? Jeg ved det sgi. Måske tænker jeg bare for meget .. hø.

Charlotte sagde ...

Øhh...det lyder altsammen meget teknisk. Har overhovedet ikke styr på GFC-knapper eller hvad de ellers hedder, knapperne. Følger bare gerne med her hos dig :o))

Janne Møller Olsen sagde ...

Charlotte, det er ikke spor teknisk. Du har jo også selv en faste-læsere-gadget på din blog 'notesbloggen' og på din blogger-profil ( kan man se hvilke blogge du har tilmeldt dig som offentlig læser via en lignede gadget på andres blogge. Dét er Google Friend Connect i praksis :-).

Problemet for mig er den "kunstige karma" der bliver skabt med denne praksis tillige med blogrolls og spillet om kommentarer - hvis jeg nu skal skære ind til benet :-). Jeg orker det ikke ..

Janne Møller Olsen sagde ...

Ps. Hov Charlotte, der fløj lige en 'parentes begynd' ind fra højre, den skulle ikke have været med :-).

Send en kommentar