torsdag den 14. april 2011

Havlængsel


I dag har jeg spist chokolade til morgenkaffen. Bare fordi. Og nydt udsigten til anemoner fra skoven. Bare fordi.

Fra lørdag og en uge frem - om skæbnen vil - får jeg udsigt til noget helt andet. Lige nu, mens jeg skriver, er der regndråber på skærmen og dermed vel også i virkeligheden derovre vestpå, men det bliver - om skæbnen vil - forhåbentlig anderledes. Ellers tager jeg dét med, i hvert fald så længe lyden af regn ikke overdøver lyden af hav, hvilket jeg anser for så usandsynligt (hvis jeg placerer mig det rigtige sted) at jeg tillader mig at glæde mig stort på forhånd. Jeg kan snart ikke vente længere .. der har været for meget kemisk kontrolleret vand i min verden for længe, og jeg er træt af den golde havefterligning som har vist sig ikke at være mere frugtbar for mig end en ørken.

--
Opdatering kl. 13.56: Nu har jeg fået en telefonisk melding fra min bror i Klitmøller: Det var ikke regndråber, men morgendug på det kamera, og vejrudsigten lover godt vejr med vestenvind, sol og op til 20 grader i næste uge!