mandag den 11. april 2011

Ekstrakt



16 kommentarer:

Gitte sagde ...

Aaahhh & WTF ??? hvad er det for noget på nederste billede, Janne ????

Losarinas mor sagde ...

En slange !!

Janne Møller Olsen sagde ...

Gitte og Miri, jeg griner. Sikke en morgen!

Det er en stålorm, og min yngste baryler spurgte også WTF en stålorm var, og da jeg svarede at det var et firben uden ben, gloede han på mig og sagde at det sgu da ikke var noget svar - så var han måske en elefant uden snabel?

Og så måtte jeg hente ingeniøren til hjælp, så han kunne forklare forskellen på en slange og en stålorm på lidt mere videnskabelig vis, men den udredning skal jeg spare jer for, for det vigtige for mig er lige præcis at den ligner en slange, og hvorfor det er vigtigt for mig har så lang en historie at jeg også skal spare jer for den! Blot er det noget med at slangen som symbol har rigtig mange tunge betydninger, og da jeg så stålormen her ligge og suge varme til sig i solen, vidste jeg at det var tid til at nærme mig den og tage et billede helt tæt på - trods stort kropsligt ubehag :-).

Alle tre billeder er taget i går på vej hjem gennem skoven fra Hareskov station, i den rækkefølge de er vist her, og for mig udgør de en helhed som jeg fik lyst til at dvæle ved :-).

Gitte sagde ...

Du er modig at fotografere den - og jeg er modig overhovedet at lægge kommentarer så tæt på et billede af noget, der ligner en slange. Hør her den er af slangeslægten, ing´ ??? Lad os udveksle slangehistorier en gang !!!

Janne Møller Olsen sagde ...

Gitte, ja, vi er to modige kvinder, er du vimmer! Jo, stålormen er i hvert fald et krybdyr - men i modsætning til slanger har den ikke en tvedelt tunge, og så kan den blinke med øjnene, så nærm dig bare trygt ;-). Og jo, lad os udveksle slangehistorier, den er jeg helt med på, jeg er sikker på det kan bidrage til transformation/genfødsel, heling og visdom ;-).

Gitte sagde ...

Jeg skelner ikke mellem de tvetungede og krybdyr uden tvetunger !! det hverken hjælper eller pynter på helhedsindtrykket !! Hvor fanden har den fået den farve fra !! smarte og snu er de....

Janne Møller Olsen sagde ...

Gitte, fnis :-D. Nej, og det er helhedsindstrykket der tæller, alle de detaljer, yak. Farven??? Nu kan jeg godt mærke at jeg ikke kan kile nogen som helst sympati for jordens krybende væsener ind her, men stålormen kan faktisk være ret flot - helt changerende metalagtig, heraf vel sagtens navnet. (Og den er altså ret lille, det er jo ikke nogen Midgårdsorm ..) Nej, bare glem det .. hurtigst muligt.

Janne Møller Olsen sagde ...

(Eller er vi alligevel ude i noget slangefobiterapi her? Så må du ud i Hareskoven med fotografiapparatet en solrig dag .. det virker, skulle jeg hilse at sige).

Lotte Frodighed sagde ...

:O) Hihi... Sikken fornøjelig kommentartråd :O)
Og en kvik dreng du har! :-)
Og godt fotograferet!

Lotte Frodighed sagde ...

Ps - om Helle Helle - et lytværdigt interview hos Besøgstid p1, måske kender du det allerede:
http://www.dr.dk/P1/Besoegstid/Udsendelser/2009/02/02103413.htm

:-)

Gitte sagde ...

Janne, jeg skal ikke i Hareskoven mere efter dette foto !!! ei, spas - jeg kan godt se den er flot i farven og sød nok....

Donald sagde ...

En elefant uden snabel - kommentarerne er jo en guldgrube :)

Janne Møller Olsen sagde ...

Lotte, haha, ja, der findes ikke noget bedre end en god samtale .. med lidt luft under vingerne trods det jordnære perspektiv. Og mit afkom har for længst overhalet mig i kvikhed, det bekymrer mig lidt (griner). Man skal ikke tro man kan spise dem af med hvad som helst, men det er godt nok, for så bliver vi alle holdt vågne.
Og fotografiet - hvis du vidste hvor grænseoverskridende det var at tage det, trods alle de nøgterne betragtninger ovenfor :-D.
Om lidt vil jeg høre besøgstid, det passer rigtig godt til denne dag, hvor jeg er plaget af den vildeste øjenbetændelse - du ved, hvis man ikke kan forstå at man lukker øjnene for noget på den ene måde, så får man det bare at vide på en anden. Suk.

Gitte, hahaha. Hvad som helst kan være flot og sødt - - - på afstand.

Donald, ja, det er i dialogen det sner! Og bag den tilsyneladende almindelige og kedelige overflade gemmer der sig mange guldgruber - spørg bare Helle Helle om det, for nu at binde de to dialoger sammen.
I øvrigt er min søn på en måde en elefant uden snabel, han ved det bare ikke endnu, selvom han er kvik. Den slags opdagelsen kan vist først synke ind med alderen :-D.

Madame sagde ...

Dejlige forårsbilleder, Janne, og sikke en skøn kommentartråd :-)

Janne Møller Olsen sagde ...

Lotte, nu har jeg så lyttet, og det var interessant og tankevækkende, omend det var så langt at selv hovedpersonen mistede koncentrationen og tålmodigheden lidt til sidst ;-). Og så er det gået op for mig at man skal passe på hvad man siger selv her, selvom man ikke har en strikkeblog. Spøjst. Det bekræfter mig i min lille lommeteori om at blogverdenen har langt større betydning og indflydelse på verden end man måske umiddelbart forestiller sig :-).

Janne Møller Olsen sagde ...

Madame, tak :-). Ja, der er knald på, og det er godt!

Send en kommentar