29. marts 2011

I farver

Det kan være godt at bruge en usynlighedskappe så længe der er fare på færde, og man føler sig truet, men på et tidspunkt bliver det måske tid til at skifte til en blikfangskappe, og måske er den tid kommet for mit vedkommende nu, for lige pludselig og ved et tilfælde (eller var det nu også et tilfælde?) er jeg blevet den lykkelige ejer af dette farveorgie af et sjal. Jeg har det på lige nu, og det føles nærmest som om det altid har været mit, og det er jo et spøjst fænomen når jeg ved at jeg tidligere har tænkt at det var helt uden for min sortusynlige rækkevidde at komme til at eje og bære sådan et.

12 kommentarer:

Anonymous sagde ...

Glæder mig til at se dig springe ud med dette super flotte sjal på. Du vil pynte gevaldigt udenfor dit usynlighedsunivers.
Knuz fra G!tte

Janne Møller Olsen sagde ...

G!tte, altså, TAK, hvor er du sød at sige dét :-).

Gitte sagde ...

Wauw...du er en regnbue ! sikke en dejlig tilfældighed :). Jeg tænkte straks på denne :

http://www.youtube.com/watch?v=zphAHMPtu4g
& på Super Karla, kan du huske hende ?

Janne Møller Olsen sagde ...

Gitte, nøj, ja, jeg kan huske Super Karla :-). Og She's a rainbow. Nu bliver jeg (næsten) helt forskrækket :-D .. jeg kan i hvert fald ikke trylle, selvom der nok er lidt heks over mig ..

Og for mindernes skyld: http://www.capac.dk/wordpress/?p=1787

Krutters Krøller sagde ...

Altså - jeg havde faktisk glemt det helt fantastiske "She's a Rainbow". Godt det kom ud af glemmebogen. Og sjalet - Det er superflot, og selvfølgelig bærer du det som om det altid har været dit - i en verden hvor alt er muligt ;o))

Janne Møller Olsen sagde ...

Rina, ja, det er en super sang Gitte fandt frem der ..
Nemlig, "alt er muligt". Lad os aldrig glemme det :-). (Måske kan vi trylle en lille smule alligevel allesammen).

Losarinas mor sagde ...

Jeg ved bare du ser forrygende ud :-)

Janne Møller Olsen sagde ...

Miri, tak. Jeg ville ønske jeg havde din sans for farver ..

Anonymous sagde ...

Wauw - det er da bare så flot og det passer da bare perfekt til det sorte. Det pynter da faktisk på det sorte. Selv sort bliver farverigt med det tørklæde. Tror det viser hvem du er indeni - kender dig næsten ikke - men det indtryk jeg har fået - er - at du er en meget farvestrålende personlighed. Du bærer mange visdomme og tanker og forskelligheder i dig.
Sikke et flot syn - at møde dig !
Farvestrålende hilsner Nicole

Janne Møller Olsen sagde ...

Nicole, nu sidder jeg altså og snor mig lidt på stolen og ved ikke lige hvad jeg skal skrive :-D - tak for de søde ord, jeg blev rigtig glad da jeg læste dem fordi jeg får fornemmelse af at du forstår hvad jeg prøver at sige. Måske skulle jeg lige tilføje at jeg tror vi ALLE "bærer mange visdomme og tanker og forskelligheder" i os, det er et spørgsmål om at kalde dem frem fra dybet og - med lidt mod og med tiden - at lade dem træde frem. Og Nicole, jeg mener ALLE. Der er ikke noget i mig som ikke også er i dig og alle andre.
Tak, igen.

Anonymous sagde ...

Janne, hvad skal jeg nu sige ? Nu snor jeg mig på min stol <3 Har ærlig talt haft dit indlæg med mig hele dagen på arbejde - og bliver nødt til at indrømme - det har bare givet så meget stof til eftertanke. Selvfølgelig rammer du plet med det du skriver - men jeg glemmer bare alt for mange gange, at JEG hører med i alle. Og ja, det er min helt egen process. Vil bare så gerne ud af den skal af sort og finde mit flotte farvefulde spil. Det er her jeg mister mit fodfæste - men Rom blev jo ikke bygget på en dag. Tålmodigheden og holdbarheden er bare ved at slippe op.
Hjertens tak for din søde tilbagemelding - tror jeg virkelig forstår dit indlæg helt ind i mit hjerte. Vil nu gå ud og øve mig i at finde tingene frem fra mit eget dybe ! Mens jeg skriver nu kan jeg mærke at det giver luft under mine vinger at vise så meget af mig her hos dig. Tak for åbent hjerterum til dig ! Nicole

Janne Møller Olsen sagde ...

Kære Nicole, hvad du formulerer omkring dit ønske om at finde dit eget flotte farvespil er den dybeste og mest kærlige bøn jeg kan forestille mig noget menneske kan have, og jeg er meget rørt over at du skriver den her.

Jeg glemte en ting da jeg skrev "med lidt mod og med tiden" og det er "med støtte". Jeg tror ikke noget menneske (eller så er det i hvert fald de meget få) kan klare sådan en proces helt alene. Støtten, ledsagelsen eller hvilket navn det nu kan have, er måske det der mangler, jeg ved det ikke, men det er hvad der falder mig ind. Mentor, mester, terapeut, spirituel vejleder .. der er mange muligheder, men jeg tror det er så vigtigt ikke at tro at man kan og skal klare denne proces på egen hånd. Alle mestre begyndte som elever :-).

Hold din følelse af luft under vingerne tæt ind til dig, slip den ikke. "We are all meant to shine, as children do. We were born to make manifest the glory of God that is within us. It's not just in some of us; it's in everyone.", som du selv har peget på ;-). Jeg tror det er sandt

Pas på dig selv og skriv endelig både her og der. Du er ikke alene :-).

Send en kommentar