31. januar 2011

Livet som tegneserie

Mandag morgen. Jeg rydder op. Og læser lige en tegneserie undervejs som en ven grinende opfordrede mig til at læse en dag for længe siden. Det blev så i dag jeg fik det gjort. Og nu griner jeg også, på den der lidt eftertænksomme måde. Tak.

Her er et lille udpluk:

ALT HVAD JEG BEHØVER AT VIDE HAR JEG LÆRT AF MIN KAT af Suzy Becker

AT SOVE ER MEGET UNDERVURDERET.

Til venstre: BLIV GAL NÅR DU BLIVER TRÅDT PÅ.
Til højre: TILGIV AT DU BLIVER TRÅDT PÅ.

SPRED GLÆDE MED DIN BLOTTE TILSTEDEVÆRELSE.

DRØM.

Er det ikke Eckhart Tolle der siger et sted at katte er fødte zenmestre?

5 kommentarer:

Megan sagde ...

Jo, jeg tror at katte er fødte zenmestre! Det er jeg faktisk ret sikker på! :)

Dejlige tegninger og ord!

Losarinas mor sagde ...

Kom til at tænke på Garfield- ham den tykke kat,der elsker lasagne. Er han også zenmester ?:-)

Janne Møller Olsen sagde ...

Megan, ja, det de være :-). Tak!

Miri, haha, ja, altså hvad ved jeg .. når jeg tænker Garfield, tænker jeg nærmest kat-der-er-blevet-lige-som-menneske-når-det-er-værst, men jeg har også kun et meget overfladisk kendskab til den kat. Jeg tror katten i den her tegneserie står for lige det omvendte: menneske-der-er-blevet-lige-som-kat-når-den-er-bedst eller noget ..

Madame sagde ...

Det er vel nok sødt, Janne - jeg synes, jeg lærer noget af mine katte hver eneste dag.

Janne Møller Olsen sagde ...

Madame, ja, det er en fin og humoristisk bog, men det bedste er nok at have sin helt egen kat inden for syns- og hørevidde så den kan opdrage lidt på én :-D. Jeg så godt billedet hos dig - det er utroligt så insisterende de kan være hvis der er noget de vil. De er på en måde også kommunikationsmestre.

Send en kommentar