Molesk...

Det var det. Nu har jeg lige lukket den sidste kasse med julepynt og sat den i kælderen. Om lidt er det nytår, og jeg har besluttet at det virkelig skal være et nyt år, så jeg har taget min mormors forklæde af i mere end en forstand og i stedet iført mig en MOLESKINE. Jeg har fået et gavekort i julegave, og der var vist ikke andre end mig der kunne se det, men der stod MOLESKINE på det med store bogstaver.

Folkene bag denne herlige ting lader intet være op til tilfældighederne, men har efterladt en folder indeni hvor jeg - hvis jeg er i tvivl - kan læse nøgleord som "culture", "imagination", "memory", "travel" og "personal identity", også skrevet med store bogstaver. Hvis jeg stadig er i tvivl, kan jeg gå videre til det med småt: "The Moleskine(R) notebook is the heir and successor to the legendary notebook used by artists and thinkers over the past two centuries: among them Vincent van Gogh, Pablo Picasso, Ernest Hemmingway, and Bruce Chatwin. (..)"

Jaja. Der skal nok være dem der tænker at jeg ikke er en MOLESKINE værdig, men det blæser jeg på. Endelig (tror jeg nok). Nu håber jeg bare der er lige så god kraft i den kalender som i min mormors forklæde. Småkagerne blev i hvert fald gode, efter min egen mening. Og branding (er det ikke det det hedder?) skal man ikke kimse af, især ikke hvis den går indad.

Kommentarer

  1. På tide, Janne. Du ligger lige i hælene på de omtalte drenge. Og har ingen af de kvinder der har brugt dem været værd at nævne, mon ?? NÅ !! men hvis ikke du skulle have en Mole, så ved jeg ikke hvem der skal ?? Sjovt eksperiment af skrive MED mormors forklæde på. :D

    SvarSlet
  2. Do skal da også ha en Moleskin, de er da det lækreste :-)

    SvarSlet
  3. > Gitte

    Tak, Gitte :-). (Det er ikke sådan med de muskler, det tager tid at træne dem op..). Og det med at der ikke bliver nævnt nogle kvinder, men kun mænd, det har jeg også lagt mærke til og tænkt over. Lad os håbe det bliver anderledes i fremtiden!

    Og ja, sjovt eksperiment, ha. Det er vel egentlig nok sådan det bliver, tænker jeg, for det er jo en del af mig, og det er også godt nok (når jeg nu ikke har en tjenestepige, apropos ;-)).

    SvarSlet
  4. > Miri

    Og tak, Miri - de er nemlig rigtig lækre, det er lidt svært at komme udenom. Min familie måbede godt nok lidt over min prioritering, men så er det godt at få lidt opbakning her :-).

    SvarSlet
  5. Du er da i allerhøjeste grad en Moleskine værdig! En sådan burde vi alle have! :) Håber at du finder en masse godt at skrive i den og at 2011 bliver et dejligt og lærerigt år (på den gode måde) for dig!

    Vi ses! ;)

    SvarSlet
  6. > Megan

    Tak, Megan. Ja, det burde vi alle :-). Jeg vil også ønske dig et godt år i 2011 med en masse af det dit hjerte længes efter.

    Ja, vi gør :-).

    SvarSlet
  7. Jeg er på min 6 eller 7 Moleskine, og trods Mac, iPhone og diverse managere, så elsker jeg min håndskrevne kalender.

    SvarSlet
  8. Prophecy, jeg har store forventninger, og det lyder på dig som om det kan blive helt vanedannende - herligt :-D.

    SvarSlet
  9. Kære Janne...
    Godt nytår. Herligt, du tager din moleskine til dig med værdighed. Hvis ikke du - hvem så?:-) Sidder her med min første moleskin notebook liggende ved min side, stadig indpakket. En julegave fra en som véd, hvad jeg kan li'. Og så lækker ser den ud, at jeg stadig venter på det helt rigtige tidspunkt, hvor den skal befries fra plastikindpakning, så ord og skitser kan tage plads på siderne. Ahh...

    SvarSlet
  10. Kære Charlotte :-)
    Også godt nytår til dig!
    Tænk sig at der er én der har givet dig en Moleskine i julegave, hvor er du heldig, og hvor er det godt at også dine noter kommer til ære og værdighed :-). Mon du har pakket den ud nu? Jeg har taget min i brug og det er en rigtig god fornemmelse ..

    SvarSlet

Send en kommentar