En postkasse er en postkasse er en ..

For nogle år siden gik jeg med post i en meget kort periode. I snedriver og snebyger og med tykke stakke af julereklamer.

I går gik jeg med reklamer for min søn som var forhindret i selv at passe sin rute for en gangs skyld. I snedriver og snebyger og med tykke stakke af julereklamer.

Jeg har rigtig mange skrappe meninger i den anledning, men jeg skal spare jer for brokken og bare forsøge at give det hele et par konstruktive ord med på vejen. En gang i fremtiden vil der måske slet ikke være noget der hedder fodpost, men indtil da siger jeg bare:

Hvis I skal forære nogen en postkasse i julegave, eller hvis I selv ønsker jer en, så sigt mod en todelt postkasse med ét rum til aviser/reklamer og ét rum til breve, og med et låg der kan åbnes helt op:



Så giver I også de omdelere der bringer post og tryksager ud, den næstbedste julegave de kan tænke sig. Tror jeg, i hvert fald. (Den bedste er uden tvivl et officielt "Reklamer - Nej tak"-skilt fra posthuset, det er en gave til os allesammen (måske lige bortset fra reklameuddelerne), men det behøver jeg nok ikke at nævne her).

Den sværeste sprække at putte noget der er større end en C5-kuvert, ind ad, er en almindelig gammeldags lodret eller vandret brevsprække i døren med en fjeder på indersiden.

Så ved I det.

Jeg oksede af sted; det var tungere end normalt på grund af sneen som ingen jo kan gøre ret meget ved ud over at rydde den væk, og det gør folk faktisk generelt her. I dag har jeg ondt i armene af at trække vognen, men det er okay, og det var også ret dejligt at gå rundt i sol (den første time) og frost. Se bare udsigten her fra den ene ende af ruten:

Kommentarer

  1. SEJT og respekt til dig for at agere hjælper !! jeg kan næsten mærke hvor ondt i armene det må gøre ;)  

    SvarSlet
  2. Det var fint at tage turen. Hans far plejer at hjælpe ham, og det hygger de sig med, men nu har lægen ordineret fuldkommen ro på grund af en knæskade, og så måtte jeg jo også hellere tage en tørn.

    Jeg havde fuldstændig glemt det der reklameræs, det gav stof til eftertanke. Jeg har nærmest ikke selv læst en reklame de sidste fem år, tror jeg :) .

    SvarSlet

Send en kommentar