27. oktober 2010

Morgen

I har nok allesammen* set lyset denne smukke morgen, det var næsten ikke til at undgå. Mit kamera er stadig kaput, men det gør nok ikke nogen større forskel i forhold til at fange øjeblikket som det så ud for en halv time siden, for jeg duer alligevel ikke til at tage billeder. Egentlig tænkte jeg også meget mere på Eleanor Farjeons Morning has broken med Cat Stevens, og selvom det nummer hører en helt anden tid i mit liv til, så kunne jeg næsten huske alle ordene og sang dem mens jeg smurte madpakke og lavede morgenmad.

Sådan en morgen er god at gemme i ens indre arkiver, synes jeg. Og nu har jeg også gemt den her.


---
Opdatering kl. 15.09:
*Nej, ikke allesammen, men måske nok kun jer der bor i Københavnsområdet? Jeg hørte det også kommenteret i radioen og tænkte at det så nok var et ret landsdækkende fænomen, men sådan var det vist ikke lige ...

13 kommentarer:

Losarinas mor sagde ...

Jeg så det !
Og gik ud i det!
Og må indrømme , jeg blev overrasket over, at lyset ikke sad på min hud, da jeg kom ind igen :)
Hvilken morgenstund !!!!!!!

Janne sagde ...

Ja, det var vildt, næsten surrealistisk. Jeg så det først gennem køkkenvinduet mod øst og tænkte det er da løgn. Så kiggede jeg ud mod vest, og her så verden endnu mere mærkelig ud, badet i rødt lys. Og jeg var også lige ude på trappen for at mærke det  :) .

Lotte, Frodighed sagde ...

Øhmmm... her var det mørkt, gråt og pissede ned. Suk! :O)

Lotte, Frodighed sagde ...

Øhmmm... her var det mørkt, gråt og pissede ned. Suk! :O)

Janne sagde ...

Øv. Her er det også mørkt, gråt og pisser ned NU, og jeg har set paraplyer vende vrangen ud og blive flået af stiverne mere end en gang i dag, men i morges -- meget specielt. Jeg troede ellers I havde det hele der ovre i Thy, haha, men denne morgen var nok bare lokal så.

:-D

Madame sagde ...

Åh, du var meget heldig, Janne - her var der ikke noget specielt morgenlys, selv om jeg sad og så morgenen gry :)

Krutters Krøller sagde ...

Det var ualmindelig fantastisk! Selvom yngstepigen her, som bestemt ikke er æstetiker *S*, kommenterede det selv. Det sætter dagen i perspektiv!
;o)

pernille sagde ...

ØvØv... det er nok fordi man kørte alt for tidligt hjemmefra.... jeg så desværre ikke noget lys... kunne ellers virkelig godt have brugt det i morges

pernille sagde ...

Tak Janne.... til gengæld har jeg fået en dejlig sang på hjernen :)   :)   :)

Janne sagde ...

Ja, det var heldig :)  - og lidt mærkeligt at det ikke også var hos jer i Nordsjælland. Det har åbenbart været meget lokalt - det troede jeg ikke i morges :) .

Janne sagde ...

Ja - vildt! Mine drenge så det også og råbte op, og så må det virkelig have været noget særligt. De er som regel mere optagede af at diskutere hvem der spiser mest pålægschokolade eller noget andet ligegyldigt :) .

Janne sagde ...

Ja, du må have været kørt, det må have været mellem halvotte og otte. Og det var altså et noget syret lys, vil jeg sige. Flot, men det fik også verden til at se lidt mærkelig ud :) .

Janne sagde ...

Selvtak - jeg har også nynnet den hele dagen, selv i svømmehallen (hvor ingen heldigvis kan høre noget midt i badelarmen ;) . Og godt der også er et vers om regn, for det kom da ellers lige til at passe senere. Nøj.

Send en kommentar