9. oktober 2010

Duften


Jeg har været frem og tilbage en million gange; nu venter jeg på sidste tur, for det er vaskedag, og det er jo helt trivielt og kedeligt og noget enhver kender til, så der er ingen grund til at sige så meget om det. Men i tilfælde af at du ikke selv har vasket og hængt ud i dag, netop i dag, hvor himlen er høj og luften lugter af efterår på den måde efterår lugter når det er allersmukkest, så kommer her et billede som du ikke skal kigge for meget på, men måske hellere prøve at fange duften af.

6 kommentarer:

Charlotte Skaaning sagde ...

Bring poesien ind i det trivielle. Er det ikke også det man kalder nærvær? Dejligt øjebliksbillede, og en fornemmelse, der er værd at dvæle lidt ved...

Janne sagde ...

Tak, Charlotte :) . Om lidt lægger jeg sengetøj på der dufter af denne fantastiske dag, og lige inden jeg falder i søvn, træt i kroppen af at have båret 8 maskiner tøj fra mit hus til vaskehuset, puttet det ind, taget det ud, hængt det op og for en del af tøjets vedkommende taget det ned igen, så vil jeg tænke på at jeg på hver eneste tur frem og tilbage trak vejret dybt, snusede til dagen og kiggede op på en himmel der var så fantastisk blå. Så bli'r det ikke meget bedre, nemlig ;) .

Madame sagde ...

Uhm, der er ikke noget så dejligt som duften fra nyvasket tøj, der har fået lov at tørre ude :)

Janne sagde ...

Madame, nej, der er intet som det :-D .

Anne Thompson sagde ...

Og det er nok til at jeg sidder her med duften af rent vasketøj i næsen. Tak for det!

Janne sagde ...

Selvtak, Anne - jeg er glad for at det virker :-D  .

Send en kommentar