26. september 2010

Gåde

4 kommentarer:

Louise sagde ...

Av!

Men en idealist er en idealist er en idealist!
Det ænder beviset ikke ved,- det er ikke et nederlag at få beviset, men (desværre) ind imellem en nødvendighed for at kunne udleve sin idealisme.

Knuskramkærlige tanker

Janne sagde ...

Louise, ja, det er nok en nødvendighed at man ind imellem bliver vækket ordentligt så man kan mærke at man er ved at sælge ud af sine dyrebareste (idealistiske) vædier. Men det er tæt på at der går ulrik i det lige nu, vil jeg sige, haha. Nøj. Jeg har tit ønsket mig at jeg var skabt lidt mere pragmatisk så livet kunne være lidt lettere, men sådan skulle det ikke være. Og det er også godt nok. Jeg skal bare lære at leve det, og ikke bare vide det - nu må det da snart fise ind.

Tak, og alt det samme tilbage, Louise :)

Krutters Krøller sagde ...

Bliver man køresyg? *GG* Mon du fik det jeg tror det er...? Nogle gange er er en pragmatisk idealist heller ikke at foragte - eller en idealistisk pragmatiker...
Tak fordi du altid får mig til at "kværne min hjerne".
Kærligst

Janne sagde ...

Rina, man kan i hvert fald ikke sige andet end at du gør dig umage (med eller uden vilje) :-D . Nej, jeg blev ikke køresyg selvom det næsten føles sådan. Jeg måtte tegne en FOLKEvogn på farten fordi det må være enhver pragmatikers drøm om noget der virker i praksis - det er ren pjat. Den helt konkrete baggrund må jeg hellere holde for mig selv så ingen tror at jeg klandrer nogen for noget, for det gør jeg ikke, allerhøjst mig selv - eller rettere pragmatikeren i mig. Men altså: Jeg tror ikke at jeg som idealist kan forestille mig noget værre end at nogen bestemmer for mig at jeg skal nøjes med at gå efter det der virker og skide på resten. Det går ikke for mig. Det er vitterligt og helt bogstaveligt kvalmende.


Og nu må jeg hellere tie stille, for der er kun én ting der virkelig tæller, nemlig at få kværnet hjernen og være blevet nogle overvejelser rigere. Det handler egentlig ikke kun om mig, men om noget principielt. Man er vel idealist  O:-) .

Send en kommentar