8. august 2010

Kæde

Kirsten som boede i vores hus før os og samlede rullesten til haven gennem mange år, har - helt uvidende - leveret den tunge del. Camilla med flere er kommet med ideen til den lette pynt. Min mormor Ellen har posthumt doneret garn og værktøj som jeg fandt i det sybord jeg har arvet efter hende. Og jeg har lagt hænder og fri fortolkning (da jeg ikke har tålmodighed til at læse opskrifter) til, og nu ligger der sådan to i min vindueskarm:


Og sådan er denne sommer så fuld af overraskelser, også for mig selv. De var sjove (og lette) at lave, og det var en lige så fascinerende kombination at sidde med i hænderne som at se på.

---
Tilføjelse 9. august 2010:

Og så lige en til - det her kunne godt gå hen og blive en hel mani:


4 kommentarer:

Krutters Krøller sagde ...

Fantastisk ide! De er super-dekorative!
Der er simpelthen noget med sten... man kan ikke lade være at samle og samle *S* Hvad mon det er med sten?
Kærligst

Janne Møller Olsen sagde ...

@Rina
Ja, det er en rigtig fin idé med de stone crochets - sådan en forunderlig kombination af tyngde/massiv masse og lethed/betydende mellemrum.
Kærligst tilbage ;-)

Dorit sagde ...

Har lige fundet din blog og ser at du har samme sommerdille som mig, smukke mønstre du har, jeg får lyst at kopiere :)

Janne Møller Olsen sagde ...

@Dorit
Øj, dine sten er også rigtig fine; færøske sten med færøsk uld - det kan jeg li'!
Kopier endelig løs - jeg kigger også lidt nærmere på dine, jeg kan se at du også bruger flerdobbelte stangmasker ;-). Jeg er tilbøjelig til at gribe det meget matematisk an, jeg tror jeg skal forsøge mig med noget mere asymmetrisk eller organisk.
Og ja, det bliver hurtigt en rigtig dille, og den smitter, kan jeg se rundt omkring, og det synes jeg er virkelig herligt :-D.

Send en kommentar