28. august 2010

Himmelflugt



13 kommentarer:

Losarinas mor sagde ...

Åh, hvor fint !
solsikken har en grokraft og et livsmod, der kun kan skabe beundring :)

Janne sagde ...

Tak, Miri  :) - og ja, lige præcis. Det er andet år vi har sået solsikker og plantet ud, og det er totalt imponerende som de gror. Jeg måtte stå op på kanten af beddet og række hånden op med kameraet for at få dette billede af den første blomst der er sprunget ud. Der er vist ikke meget der kan slå solsikker ud.

Solrun sagde ...

Nå så er jeg blevet til en gæst tihi...skal lige vænne mig til dit nye kommentar system

Madame sagde ...

Jeg elsker solsikker - og især med himlen som baggrund :)
Tillykke med dit nye kommentarfelt!

Anonymous sagde ...

Smukt.
Det giver mig lyst til at prøve at plante dem igen. Sidst vid forsøgte var det en total fiasko - noget jeg troede var totalt umuligt for en solsikke...altså ikke at lykkes

Janne sagde ...

Haha, Solrun, du er en velkommen gæst. Jeg har gjort det samme hos Madame flere gange, men det skal nok blive godt.

I må prøve igen med de solsikker, for det er så sjovt at se. Vores står i den dårligste jord i haven, og vi har ikke gjort andet end at plante planterne ud og binde op ved hegnet med jævne mellemrum. Det er ikke alle planter der bliver lige store og flotte, men de gror alle. Måske er det en speciel robust sort? Jeg har fået nogle planter sidste år af en børnehave der lukkede, og det er frø fra dem vi har plantet i år, så jeg ved ikke hvad det er for nogle. Held og lykke hvis I planter nogle til næste år, i hvert fald :) .

Janne sagde ...

Ja - det er herligt :) .


Og tak, med kommentarsystemet, der fik jeg ellers lige sved på panden. Indtil det gik op for mig at det kunne være "install wizard"-en ikke virkede i Chrome og skiftede til Explorer - så kørte det. Og nu er jeg glad - jeg synes det er så fedt  :-D .

Solrun sagde ...

Endnu et spørgsmål til din nye fancy kommentar-funktion. Hvordan får jeg - lige som Madame mit navn til at være et direkte link til min blog?

Solrun sagde ...

Jeg troede netop at det var den dårlige jord der var vores problem. Men jeg tror måske det skyldes fremmede hunde og katte i haven.

Janne sagde ...

<p>Solrun, se, nu er det jeg kommer en lille bitte smule i tvivl fordi jeg har bøvlet lidt frem og tilbage med det selv, men jeg mener at du skal vælge OpenID ved at klikke på pilen ved dit navn allerøverst ud for billedfeltet og taste din blogs adresse ind. Så bliver det vist nok automatisk "oversat" til et blogger-konto med blogger-ikon.
</p><p> 
</p><p>Prøv det lige engang ved lejlighed, så kan jeg se om det er rigtigt, og så skal jeg nok skrive en generel vejledning.
</p><p> 
</p><p>Du kan oploade et avatar-billede manuelt, klik da Administrator-linket over boksen til højre og vælg 'Rediger min profil' - du kan i øvrigt sikkert også ændre dit log-in her.
</p>

Janne sagde ...

Solrun, ja, det kan måske godt være med fremmede hunde og katte. Jeg er ikke noget rigtigt havemenneske, og måske er det derfor jeg bliver så taknemmelig over de her solsikker - de gror bare, uanset om jeg passer dem eller ej, og uanset om jeg ved hvad jeg gør eller ej. En ting tror jeg dog er vigtigt: De skal have rimeligt meget sol ;-).

Solrun sagde ...

<p>Afprøver lige det med linket til min side.
</p>

Janne sagde ...

Det ser ud til at virke :-D . Når jeg klikker på 'Blogger' ud for blogger-logoet, kommer jeg til din blog. Det gør jeg også når jeg klikker på adressen ud for det blå logo, så nu er det helt dobbelt op og ikke til at tage fejl af  ;) .

Dejligt billede, i øvrigt - du ser glad ud!

Send en kommentar