mandag den 11. januar 2010

Interview med Peter Bastian

Nogle gange støder man på nogle fantastiske ord helt tilfældigt (eller også er det ikke helt tilfældigt?) når man googler sig frem på nettet.

Lørdag eftermiddag, midt i gæsteforberedelser og den sædvanlige hektiske weekendaktivitet i familien, skulle jeg lige lede efter noget og fandt helt ude af sammenhæng et interview fra 2005 med Peter Bastian af Søren Hauge: Hinsides afgrundens rand, udgivet på www.wiseheart.dk/i VisdomsMagasinet (som jeg i øvrigt intet kender til). Jeg nåede bare lige at skimme det og gemme det i en mappe hvor jeg vidste jeg kunne finde det igen, for her var noget vigtigt på færde, kunne jeg mærke, ordnet under disse overskrifter:
  • Du er dine handlinger
  • Det er aldrig overstået
  • At turde favne højt og lavt
  • Til rådighed for verden.
Nu har jeg læst det, og jeg kan kun gentage: Her er noget vigtigt på færde!



(Udsnit af screen dump)