20. december 2009

Havregrynskugler

I dag har jeg set mine børn smovse i havregrynskugler, og det var så stor en fornøjelse at jeg synes I skal have opskriften her:
Havregrynskugler

250 g havregryn (7 dl)
200 g flormelis (4 dl)
75 g blødt smør
50-75 g kakao (1½-2 dl)
1 1/4 dl piskefløde

Havregrynene knuses og røres med resten med en foodprocessor eller en håndmixer.

Massen formes til kugler der trilles i sukker eller kokos.

Sådan så det ud sidste år da jeg lavede dem, og det var nogenlunde det samme i går:




Tak til Grethe som gav mig opskriften dengang for meget længe siden.

4 kommentarer:

Losarinas mor sagde ...

Hi hi- de smager vist godt :-)

Janne sagde ...

Kære Miri, ja, du drømmer ikke om .. men nu har vi også taget hinanden i ed på at vi ikke spiser flere julegodter før det faktisk bliver jul ;-).
(Hvor blev jeg glad for din kommentar :-)).

Kirsten Nørgaard sagde ...

Hæ, vi har også taget forskud på nogle af julesmåkagerne.

Rigtig glædelig jul til dig og dine!

Kirsten

Janne sagde ...

Det er godt med et lille forskud, men pludselig blev jeg helt bange for at vi ikke ville kunne mærke når festen begynder :-).

Også rigtig glædelig jul til dig og din familie, Kirsten, og alt det bedste til jer i det nye år.

(Og selvom jeg er lidt tavs for tiden, så er du ikke glemt .. og jeg lytter stadig med fornøjelse på bloggen :-))

Kærlige hilsner
Janne

Send en kommentar