24. september 2009

Ikon



2 kommentarer:

Louise sagde ...

Egen kreation?

Et kors at bære, en stamme at falde ved, en gave at få, en tråd at ledes af, en strøm gennem kroppen, en blodbanes krydsning, at vække til live, at falde til ro

Alt dette og sikkert meget mere og meget mindre. Ser jeg.

Janne sagde ...

@Louise: Tænk sig at du kan se alt det. Jeg ser det også.

Og så ser jeg noget jeg ikke kan finde ord for - det skulle bare se sådan ud. Det har nærmest lavet sig selv, og jeg vidste det da jeg så træstumpen på stranden: Det er et stykke drivtømmer bragt hjem fra Vesterhavet, slebet glat og flosset på samme gang af tiden i havet, alt efter hvor træet er hårdt eller blødt. Ormstukket og brudt. Og så symbolet på helhed, korset, i rødt og guld. Liv og rigdom. Indlejret.

Eller sådan noget.

(Og hvor jeg bare bander min totale mangel på teknisk færdighed på noget som helst område langt væk. Jeg kan ikke engang fotografere - det har et meget stærkere udtryk i virkeligheden, synes jeg. Suk).

Knustak

Send en kommentar