13. august 2009

Appendiks

Opdatering: Se her.



Jannes sted har fået et Appendiks, eller måske rettere plads til at indsætte et appendiks. Kig gerne forbi og vær med til at fylde ud, hvis du har lyst.

Men ..

Bær over med mig. Forvent ikke det store og slet ikke kvalitetsprodukter. Det er kun for sjov, og jeg synes det er sjovt at lege, pusle og forsvinde ind i en proces. Give slip og være ligeglad med hvad verden synes - i hvert fald mens det står på :-).

Jeg sad engang på tilskuerpladserne i en stor idrætshal sammen med en masse andre mennesker og så en finalekamp i basket. I pauserne mellem kampens perioder greb en lille dreng en bold og susede ned på banen for at lege. Det er almindelig praksis, og de fleste lyser langt væk af bevidsthed om at der er nogle der kigger på dem, når de tumler rundt derude.

Men ikke denne unge. Han så ud til at blive ét med bolden i samme øjeblik han samlede den op, og snart fløj han rundt i smukke bevægelser med sit lange rødlige hår flagrende ud fra hovedet. Alting lykkedes, bolden røg swish i igen og igen, blev grebet, driblet og i det hele taget håndteret med en lethed og et overskud som var Michael Jordan værdig. Han er helt væk, tænkte jeg. Nej, om igen: Han er fuldstændig til stede, og vi andre er væk.

Det jeg så, rørte mig dybt. Sådan skal man leve sit liv, tænkte jeg, og mærkede en stor sorg over ikke at være i stand til det.

Det er år siden nu, og jeg har aldrig glemt det. Nu, i dag, samler jeg bolden op og forsøger.

2 kommentarer:

Donald sagde ...

Samle op - ja, det er en kunst i sig selv, jeg kommer til at tænke på en IT-nørd sandhed: Alle store IT-systemer bygger på ruinerne af fejltagelser.

Jeg håber ikke du har noget imod, at jeg kommer i tanke om den sætning?

Janne sagde ...

@ Donald - nej da, jeg har ikke noget imod at du kommer til tænke på den sætning - alle tanker er velkomne her :-).

Og fejltagelser er det samme som udviklingsmuligheder for mig. Altid er vi på vej, og intet og ingen bliver nogensinde fuldkommen(t). Heldigvis, vil jeg sige, for den dag vi holder op med at lære, holder vi også op med at trække vejret og leve, i min verden.

Hav en dejlig dag og tak for ordene :-).

Send en kommentar