tirsdag den 19. august 2008

Man er vel roer ..

Min mand er inkarneret roer og i det hele taget en ivrig idrætsudøver. Sammen med sine træningskammerater er han på vandet flere gange om ugen i sommerhalvåret, og selvom 50-års-fødselsdagene er begyndt at snige sig ind mellem motionskaproninger, Vasalopp-deltagelser og den uendelige række af træningspas til lands og til vands, skal man ikke tro at de store drenge har tænkt sig at gå glip af noget som helst.

I forgårs kom gemalen fx senere hjem end sædvanligt på en søndag, og med tanker på punktering eller andre uheld spurgte jeg hvorfor. Svaret var så herligt overraskende at jeg lige vil dele det med dig her:

De havde, som de målrettede mennesker de er, selvfølgelig indarbejdet den direkte transmission af guldfirerens finale i træningsprogrammet. Det vil sige: Mellem to intervaller, tre minutter før guldfirerens start, lagde de ind til pontonen og hev båden på land, spurtede ind i klubhuset og tændte for fjernsynet. Da spændingen var udløst og guldmedaljen i hus, sprang de ud, lagde båden i vandet igen og trænede videre ...

Hvilket overskud. Hvilket engagement. Hvilken livskraft.

I begge både, i øvrigt. Fantastisk. Jeg bøjer mig i støvet.


Billedet er kopieret fra Dansk Forening for Rosports hjemmeside.